Monday, May 9, 2011

Apa yang aku nak tulis...

0016

Rasa macam terlalu banyak nak cerita
Terlalu banyak pemikiran
Terlalu banyak point

Tapi mungkin dunia blog dah berubah
Dan aku pun berubah sama
Slowly, apa yang nak diceritakan itu evaporate…

Teringat kembali, apa sebabnya aku berblog rancak dulu
Dan mengapa aku buka blog in the first place

Aku ingin didengari
Sebab aku banyak nak diluahkan
Aku ingin orang mengerti
Apa yang aku rasakan, apa yang aku fikirkan

Di mulanya memang begitu
Di awalnya memang begitu
Dan dunia blog memang serve aku untuk purpose itu

Bila dah mula kenal2
Dah mula lompat2 blog
Dah berkawan2
Entri2 di blog kebanyakannya lebih komersil
Lebih menjurus kea rah ‘apa yang orang suka baca’
Bukan ‘apa yang aku nak tulis’

Dan jadilah blog seperti sekarang

Apa tah nak jadi kan…

Hidup dah berubah
Dulu student
Sekarang dah kerja
Dulu fikir assignment
Sekarang fikir dateline dengan client

Dulu wujud masalah hati
Sekarang masih lagi
Dan aku jangkakan, ia akan berpanjangan

Aku ialah aku
Aku tak boleh nak mengubah aku
Mungkin profesionalisme boleh diubah
Tapi emosional amat sukar

*aku nak teruskan, tapi terhenti sbb terfikir orang akan pandang rendah dekat aku kalau aku tulis lebih2 pasal emosi*

Aku patut rentikan perasaan ‘apa yang orang suka baca’ ni
Dan aku perlu lebihkan ‘apa yang aku nak tulis’

Apa yang aku nak tulis…
Apa yang aku nak tulis…
Apa yang aku nak tulis…

No comments: