Monday, June 6, 2011

Perubahan...

0018

Blog makin sepi
Entri makin tiada isi
Apakah semua ini???

Jika diimbas dulu, aku mempunyai satu blog yang aku banggakan
Apa yang aku ingin tulis, pantas saja jari ini menaipnya
Namun kini, makin susah, makin sukar
Faktor usia mungkin?

Ya, maybe zaman dah berubah, dunia dah maju
Aku dah berubah juga dengan bergeraknya peredaran masa

Tapi yang dapat aku lihat, jauh di sudut hati aku, aku masih aku
Masih aku yang dulu
Yang sama macam orang kenal2 dulu

Susah juga nak mengubah diri
Mengubah apa yang sudah ada
Kepada yang lebih baik
Kepada yang lebih betul
Dan kini aku sedang laluinya
Berjayakah aku, aku pun tak tahu

Manusia dilahirkan tak sempurna
Banyak cacat cela
Banyak khilaf
Hanya Dia yang sempurna

Cuma di tangan, kita mempunyai kuasa untuk mengubah nasib kita
Dan ujian yang datang sebagai penguat untuk diri kita

Ah, sudah!
Ayat memang pandai
Ayat memang bijak
Ayat memang macam-macam
Senang ditutur
Tapi nak buat?
Sendiri mau ingat…

Aku bukan apa
Aku manusia
Aku mempunyai masalah
Dan masalah itu aku kongsikan bersama seorang teman

Tapi kerap kali
Respon yang aku terima, aku sedikit tak berpuas hati
Kerana aku rasakan mulutnya amat mudah memberikan cadangan
Tapi yang merasanya, yang perlu melakukan perubahan, ialah aku

Atau mungkin, aku yang meminta terlalu lebih dari dia?

Dah cukup bagus la jugak kan ada kawan nak dengar masalah kita
Baik buruk responnya, terima sajalah

Biasalah, aku manusia
Aku memang tak selalu bersyukur atas nikmat kawan yang baik mendengar masalah aku
Astaghfirullah!

Jauh juga aku melalut ya
Biasalah, nak sental daki2 karat di kepala otak ni
Nak aktif berblogging la kononnya
Haaraam!!~

The point is
Masa
Masa merubah segalanya
Aku dah berubah
Walau aku masih aku yang dulu, tapi perubahan tetap ada

Cuma persoalannya, ke arah kebaikan atau kejahatan???
Hurm…


No comments: