Saturday, February 26, 2011

I really need to find something, really-really bad!!!

0007

I rarely had time to myself
My workloads and datelines are so demanding, and it requires me to sacrifice my own sweet time
But its OK, I just love what I do in my job
Thus, I’m not complaining

Once in a while, when I’ve achieved something, I reward myself with 1 or 2 days off
And this start a problem which I did not know exists before…

Rupa-rupanya, aku tak tahu macam mana nak spend masa senggang aku!

Tolak tido ke tepi, itu memang aku lakukan
Tapi, bila sudah seharian tido, badan dah sakit2 kerana lebih tido, I craved for something more

Aku suka membaca
Dan aku ada macam-macam buku yang sudah dibeli tapi belum dibaca
Tapi, kadang2 rasa macam malas membaca

Aku suka mendownload
Macam2 movie, tv series aku donlod
Tapi, bila dah selalu sangat putarannya, donlod-tengok, donlod-tengok, aku mula bosan

Aku suka berblog
Macam2 idea ada dalam kepala otak
Tapi sejak aku berhenti hampir setahun dulu, aku mula berkarat, dan aku mula bosan

Dan aku perasan, semua yang aku suka di atas boleh dilakukan melalui bilik aku ini sahaja!

Maybe I should be out more

I really need to find something to do, really, really bad!
And outside of this room

Sekarang ini, aktiviti luar yang aku ada pun hanyalah sesi karaoke, yang mana kalau dilihat dengan teliti, masih berlaku di dalam bilik!

Ada kawan2 yang ada kamera besar2
Pergi sana sini
Tangkap gambar
Dan mereka senang dengan hobi itu

I just think that, I need a hobby that I love to do
And the reason for me to wake up in the morning, just because I love it!

Hurm… any suggestion???

5 comments:

khairulN said...

jom train travel nak? aku rasa mcm best jer.

AK said...

najmi - tu mcm sesuai sekali sekala je... ni nak hobi yang leh wat tiap2 hari... yang tak byk mkn modal n senang je hati ni nak wat...
haha, nak suggestion tapi byk lak condition nya kan... haha

teddybearhijo~ said...

pegilah jenjalan di petangan ari kat taman2 sambil2 tenangkan diri, bulih usha2 coci mata skali. ehem! nanti saya tlg panahkan sapa2 gadis pacik mahu. ngee...

entah, xreti nak suggest. sebab sy ade jek mende nak kene buat, and sume i do enjoy it, if i reli want to do it. sy sampai xcukop waktu. tu cut short tido tu, meh kasik masa senggang pacik kat saye!

hum.its like, if sy nak, sy nak. sy tanak, memang tanak and takkan enjoy la. pelik kot. takyah la ikot. hahaa...

seperti jalan2 sowang2 menikmati donia (read: window soping,window book-ing. eh?) dengan telinga besumbat pastu bernyanyi riang sambel angguk2 kepala. memang gile sikit syko la kan.

aaa~

oke, da jadik karangan. heh. (==)"

khairulN said...

setuju dgn kak teddi tu. ok gak pe jln2 tepi tasik takpun taman permainan ker. jogging2 pun ok gak. saja2 kluar peluh.

AK said...

haha, karangan teddy!

sebenarnya, byk je planning nak wat tu ini...
maybe tak de geng y best kot... tgk ah cmna...
for now, layan blog dulu! =p